مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «سجاده آتش» و «چهار انگشتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اگر خانه سینما مکانی صنفی است و دغدغه متولیان و مسئولان آن رفع مشکلات صنفی و معیشتی اهالی سینما در راستای ساختارهای صنوفی و قانونی است، نیاز به توسعه ساختمان ندارد. قطعاً با یک ساختمان بسیار کوچک و جمع و جور هم می توان بهترین خدمات صنفی را ارائه داد و این ظاهرسازی ها دردی از سینماگران درمان نمی کند.
وی ادامه داد: ما امروزه شاهد مشکلات متعددی در میان اهالی سینما هستیم، از مبحث عدم تأمین امنیت شغلی گرفته تا مسأله بیمه بیکاری، بیمه پایه و بیمه درمانی سینماگران، تأسیس صندوق بیکاری و... همه روی زمین مانده؛ مسئولان خانه سینما اگر معتقدند که این نهاد صنفی است باید به فکر رفع دغدغه ها و نیازهای اهالی سینما باشند نه ظاهرسازی و توسعه ساختاری!
پاک سیما خاطرنشان کرد: متأسفانه مدت ها است از رویکرد صنفی در خانه سینما خبری نیست؛ عده ای افراد می آیند، تصمیمات شخصی خود را اجرایی می کنند و به خواسته های سینماگران هم اهمیت نمی دهند؛ صنوف سینمایی تنها عنوان «صنف» را با خود یدک می کشند و هیچ نشانی از سندیکایی شدن خانه سینما و رفع مشکلات صنفی وجود ندارد. خانه سینما ملغمه ای از مسائل کاری و حزبی برخی اشخاص شده و این در حالی است که سینماگران نیازمند تأسیس نهادی هستند که مشکلات شان را حل کند.
این سینماگر با بیان اینکه مدیران این نهاد تنها در پی افزایش قدرت خودشان هستند تصریح کرد: من هیچ امیدی به بهبود اوضاع و شرایط خانه سینما ندارم چرا که معتقدم این نهاد صنفی از اساس و پایه دچار اشکال است؛ همیشه تصمیم گیران خانه سینما برخی اشخاص بوده اند و این کار اشتباه محض است؛ خانه سینما نیازمند یک تحول و دگردیسی است و تا این اتفاق رخ ندهد نمی توان هیچ امید و انتظاری برای رفع مشکلات صنفی و معیشتی سینماگران داشت.
ارسال نظر